wtorek, 10 grudnia 2013

Kreta

Krety nie trzeba nikomu przedstawiać to na pewno jedna z
najbardziej popularnych i najchetniej odwiedzanych przez turystów grecka  wyspa.Ja bardzo dużo słyszałam o tej wyspie i nie mogłam się doczekać kiedy zobacze ten raj na ziemi. No i się
rozczarowałam , niestety Kreta to nie piękne plaże, nawet tak bardzo reklamowana .
 plaża elafonissi nie zrobiła na mnie wielkiego wrażenia ( musze sprostować ze  nie widziałam  wszystkich plaż ,ale większość z nich)


Miejsce które na mnie wywarlo wrażenie to park botaniczny, umieszczonu na zboczu góry,z której rozciągal sie niesamowity widok na okolice, to bylo naprawde piękne a co było dziwne to ,to gdy szukaliśmy tego miejsca to niektóży miejscowi ludzie nie wiedzieli o co pytam. W parku tym można zobaczyć nie spotykane gatunki  kwiatow i drzew , zjeśc przepyszna sałatke w której skład wchodziły tylko trawy z wspomnianego ogrodu.
Kreta to przede wszystkim niespotykana gośćinność ludzi , przepyszne jedzenie i wino jakiego nie znajdziecie nigdzie indziej na świecie.
Ja osobiśćie bardzo lubie grecką kuchnie i nie było by to dla mnie nic nowego gdyby nie byoło by to
wszystko tak dobrze przyprawione i tak świerze , na pewno mieszkańcy krety maja swoje sekretne przyprawy.
Wino o którym mowa to regionalne wino czerwonone (a dokładnie o miodowym kolorze) w 2010 roku zostało uznane jako drugie ze stu najlepszych win świata, wino to ma zapach miodu z ziolami ale  w smaku jak najbardziej  wytrawne.
Mieszkańcy wyspy wiedzą jak zareklamować swoją wyspe,   mówi się nawet że krety nie dotkną kryzys tak bardzo jak inne rejony Grecji.Ten film mówi wszystko o mieszkańcach największej z greckich wysp.



1 komentarz: